DemografieEcologie mediuGeologieHidrologieMeteorologie

Geologie

Geodinamica interna

PROBLEME GENERALE Geodinamica interna este parte a Geologiei care se ocupa cu studiul fenomenelor geologice care au loc in scoarta terestra sau la suprafata ei sub actiunea factorilor interni. Alaturi deo alta disciplina - Geodinamica exter
Citeste tot ... 3249 cuvinte
- fara imagini
fisier mediu articol fara poze

Catalunia-toponimie

Catalunia-toponimie Acest proiect cuprinde o parte din Catalunia dupa cum urmeaza: Barcelona,Girona si Taragona. Acestea se gasesc in NE Spaniei. Catalunia se invecineaza la N cu Franta si Ando
Citeste tot ... 4400 cuvinte

PAMANTUL – forma si dimensiuni

PAMANTUL – forma si dimensiuni Masuratorile moderne au aratat ca Pamantul are o forma neregulata datorita variatiei de relief, forma care nu poate fi incadrata riguros in niciuna dintre formele geometrice. Masuratorile geodezice au aratat
Citeste tot ... 188 cuvinte

Geologia

Geologia: in sens larg este stiinta care se ocupa cu studiul Pamantului. Geologia este stiinta care studiaza compozitia (mineralogica, petrografica, chimica, paleontologica), alcatuirea tectonica, fenomenele, procesele si evolutia istorica a P
Citeste tot ... 822 cuvinte

STRUCTURA LA SUPRAFATA, IN PLACI A PAMANTULUI

STRUCTURA LA SUPRAFATA, IN PLACI A PAMANTULUI                         Placile litosferice si unitatile litosferice Procesele geologice care se desfasoara in crusta si structura Pamnatului in suprafata sunt consecinta fenomenelor ce au loc
Citeste tot ... 900 cuvinte

VARSTA PAMANTULUI

VARSTA PAMANTULUI                                                                                                                Stabilirea varstei depozitelor, a fenomenelor si proceselor geologice poate fi realizata in mod relativ si absolut
Citeste tot ... 503 cuvinte

CONSTITUTIA GENERALA A PAMANTULUI

CONSTITUTIA GENERALA A PAMANTULUI             Datele directe de investigare a structurii P se refera la o parte cu totul superficiala, ce nu depaseste citiva kilometri. Cele mai adinci mine din lume aflate in Africa de Sud sau forajele de
Citeste tot ... 846 cuvinte

Pozitia Pamantului in Univers

Pozitia Pamantului in Univers Universul este alcatuit din numeroase galaxii. Galaxia din care face parte Pamantul (Calea Lactee) este alcatuita din cca 100 miliarde de stele (6000 vizibile cu ochiul liber). Una dintre stele este Soarele. In jur
Citeste tot ... 115 cuvinte

GENEZA PAMANTULUI

GENEZA PAMANTULUI Privitor la geneza si virsta Pamintului s-au emis numeroase ipoteze, unele mai naïve sau superstitioase. Religioase: babilonieni, evrei, crestini. Dintre celelate trebuie amintite cea emisa de fizicianul si
Citeste tot ... 673 cuvinte
fisier mic articol fara poze

Studiul instrumentelor topografice: teodolitelor, Luneta topografica

Studiul instrumentelor topografice 1. Studiul teodolitelor 2. Luneta topografica 3. Instrumente tahimetrice Teodolitul = instrument topografic care permite masurarea pe teren a unghiurilor orizontale (w) si verticale ( a s
Citeste tot ... 4525 cuvinte

PIATRA NATURALA

PIATRA NATURALA 1.1. Consideratii generale Piatra naturala ca material de constructii a fost folosita din cele mai vechi timpuri, utilizarea ei fiind legata de cele mai multe ori de existenta acesteia in zone apropiate locului unde s
Citeste tot ... 11204 cuvinte
Dimensiune mare
+ cu imagini
doc mare articol cu poze

Proprietatile apelor in conditii de zacamant

Proprietatile apelor in conditii de zacamant Dupa cum s-a aratat, zacamintele de hidrocarburi contin totdeauna apa libera (apa ireductibila si din acvifer) si ap
Citeste tot ... 1367 cuvinte

Roci colectoare, roci protectoare

Roci colectoare, roci protectoare 1. Caracteristici generale ale rocilor de zacamant             Zacamintele de hidrocarburi reprezinta acumulari naturale de hidrocarburi eficient exploatabile. Din punct
Citeste tot ... 958 cuvinte

Unde seismice

Cutremurul de Pamint este unul din cele mai inspamantatoare si distrugatoare fenomene ale naturii de pe Terra. Potentialul enorm de distrugere se datoreaza energiei cutremurului, care la un seism deosebit de puternic este de zece-
Citeste tot ... 2332 cuvinte

Unde seismice si Cutremurul de Pamint

Unde seismice              Cutremurul de Pamint este unul din cele mai inspamantatoare si distrugatoare fenomene ale naturii de pe Terra. Potentialul enorm de distrugere se datoreaza energiei cutremurului, care la un seism deosebit de pu
Citeste tot ... 2454 cuvinte

Tectite

Tectite Cunoscute inca din Paleolitic, tectitele au fost utilizate pentru confectionarea uneltelor si mai tarziu ca amulete. Piatra energizanta, are proprietatea de a revitaliza organismul. Piatra se descarca in apa calduta, apoi se reinc
Citeste tot ... 65 cuvinte

Ambligonit

Ambligonit Descris in 1817, ambligonitul a fost rareori folosit ca piatra pretioasa, si asta doar in perioada recenta. Culoare Ambligonit Incolor, alb, galben, cenusiu, albastru, verde, purpuriu-deschis, roz.
Citeste tot ... 35 cuvinte

Argint

Argint Argintul, unul dintre cele mai vechi metale pretioase, a fost utilizat ca moneda din vremuri stravechi. Astazi este un element important, folosit in tehnica fotografica, electronica si medicina. Destul de rare in mormintele fara
Citeste tot ... 108 cuvinte

Variscit

Variscit Descris in 1837, variscitul este folosit ca piatra pretioasa in putine locuri din lume. Culoare Variscit Verde, albastru-verde, galben, incolor.
Citeste tot ... 28 cuvinte